Herhaalrecepten bestellen via onze website – Apotheek Ex Aqua – Lelystad

Herhaalrecepten bestellen via onze website

Om herhaalrecepten eenvoudig aan te vragen adviseren wij u eenmalig een eigen account aan te maken. Hoe u uw eigen account kunt aanmaken leest u op deze pagina onder Herhaalrecepten aanvraag/ registreren (eenmalig). Vanuit uw account kunt u nadat uw registratie is afgerond eenvoudig nieuwe herhalingen aanvragen. Hoe u deze herhalingen na uw eenmalige registratie eenvoudig aanvraagt leest u onder Herhaalrecepten aanvraag. 

Naast deze methode kunt u de herhaalrecepten voor uw chronische medicatie nog eenvoudiger organiseren door gebruik te maken van De Herhaalservice. Heeft u zich voor deze service ingeschreven dan vragen wij de benodigde recepten periodiek voor u aan bij uw huisarts. Hoe deze service werkt en hoe u zich hiervoor kan aanmelden leest u in onze folder De Herhaalservice. Of lees over deze dienst op onze service pagina.

Herhaalrecepten aanvraag

Registreren (eenmalig)

  • Om herhaalrecepten aan te kunnen vragen vanuit uw persoonlijke dossier maakt u eenmalig uw eigen account aan
  • Heeft u nog geen account, registreer u dan eerst
  • Kies daarvoor op onze homepage voor de optie inloggen
  • Selecteer vervolgens Geen account? registreer nu.
  • U komt dan in het scherm Registreren
  • Vul het scherm volledig in
  • LET OP 1: elk e-mail adres kan maar voor 1 client worden gebruikt. Voor 2 persoonlijke accounts heeft u dus 2 verschillende e-mail adressen nodig
  • LET OP 2: bedenk goed of u uw Sessiecodes om in te loggen voor het bestellen straks per e-mail of per sms op uw mobiele telefoon wilt ontvangen
  • LET OP 3: voor het gebruik van de Mijn Medicijnen App voor op uw mobiele telefoon maakt u ook eerst een account aan via onze website
  • Heeft u alle gegevens ingevuld, selecteer dan onderaan de pagina voor de knop Account aanmaken
  • U ontvangt afhankelijk van de gekozen optie voor sessiecode per sms of e-mail een activeringslink per sms of per email
  • Deze link is slechts 24 uur geldig. Wordt de link niet binnen 24 uur geactiveerd dan vervalt uw registratie
  • Voor het ontvangen van een nieuwe activeringslink kunt u zich opnieuw registreren
  • Na het gebruik van de activeringslink binnen 24 uur ontvangen wij uw registratie in de apotheek
  • Voordat u uw account kan gebruiken zullen wij uw account activeren
  • Wij streven er naar dit op werkdagen binnen 24 uur na ontvangst van uw registratie te doen
  • Hebben wij uw account geactiveerd dan ontvangt u ook hiervoor een e-mail of een sms
  • Heeft u dit bericht ontvangen dan kunt u met uw gebruikersnaam en zelf bedachte wachtwoord inloggen in uw persoonlijke omgeving voor bijvoorbeeld het aanvragen van een herhaalrecept

Herhaalrecepten aanvraag

  • Voor het aanvragen van herhaalrecepten kiest u op onze website voor de optie inloggen. 
  • Vul uw e-mailadres en wachtwoord in
  • Selecteer de optie Recepten aanvragen
  • U ontvangt afhankelijk van uw registratie een sms of een e-mail met een sessiecode
  • Vul deze sessiecode in
  • Alleen de eerste keer dat u inlogt krijgt u de vraag wie uw huisarts is. Door uw huisarts te kiezen krijgt uw huisarts in de toekomst automatisch bericht van uw herhaalreceptaanvragen via www.apotheekexaqua.nl
  • Staat uw huisarts niet in de lijst stuurt u dan een e-mail naar  info@exaqua.nl met het verzoek uw huisarts op te nemen in de lijst.
  • Vervolgens komt u in het bestelscherm van de herhaalreceptservice.
  • Hier kunt u de recepten bestellen die u de afgelopen 12 maanden via Apotheek Ex Aqua heeft verkregen.
  • Selecteer de medicijnen die u wilt bestellen en selecteer per medicijn de optie toevoegen. 
  • U kunt de aantallen aanpassen tot een gebruik van maximaal 3 maanden
  • Als u alle gewenste medicijnen geselecteerd heeft  kiest u voor bestellen
  • In het vervolg scherm kunt u per medicijn nog eventuele opmerkingen plaatsen en aangeven waar u de medicijnen wilt ophalen bij bijvoorbeeld Albert Heijn De Voorhof of bij een van onze afhaalautomaten bij de apotheek.
  • Ook kunt u aangeven of u de medicijnen wil laten bezorgen.
  • Selecteer als laatste voor bestelling afronden.
  • Heeft u dit stappenplan goed uitgevoerd dan ontvangt u een ontvangstbevestiging per e-mail.
  • Indien u geen ontvangstbevestiging heeft ontvangen hebben wij uw bestelling NIET ontvangen. Neem zo nodig contact met ons op.
  • Kijkt u voor de zekerheid ook even in uw ongewenste mail? Soms komt uw ontvangstbevestiging hier terecht.

 Mijn Medicijnen App: voor eenvoudig bestellen via uw mobiele telefoon

  • Wilt u uw herhaalrecepten nog eenvoudiger aanvragen via uw mobiele telefoon, kies dan voor Herhaalrecepten, Mijn Medicijnen App om te lezen hoe hier gebruik van te maken.
  • LET OP: voor het gebruik van de Mijn Medicijnen App voor uw mobiele telefoon heeft u wel eerst een eigen account nodig.